Η έβδομη εβδομάδα του ΠρογράμματοςAsOne που παρουσιάζεται από τον πολιτιστικό οργανισμό NEON και τοMarinaAbramović Institute (MAI) και το οποίο διεξάγεται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς περιλαμβάνει:\n\nΕβδομάδα 7\n\nΤρίτη 19/4\n\nΟμιλίες\n\n5-6 μμ – 1F\n\nΣοφία Ελίζα Μπουράτση\n\n273 ώρες “facilitating” τη Μέθοδο Αbramović _ long durational performance?\n\nΗ θεωρητικός τέχνης και επιμελήτρια Σοφία Ελίζα Μπουράτση είναι διδάκτωρ αισθητικής και επιστημών της τέχνης στο Université Paris 1 – Panthéon-Sorbonne, με θέμα έρευνας το σώμα, τις εικόνες του και τα κοινωνικά, φιλοσοφικά, επιστημονικά και πολιτικά του όρια, όπως εκφράζονται μέσα από τη σύγχρονη τέχνη. Η διάλεξή της εμπνέεται από την εμπειρία της ως facilitator μέσα στη Μέθοδο Αbramović και βασίζεται σε μία φιλοσοφική προσέγγιση της ιστορίας του σώματος στην τέχνη και πιο ειδικά στο – εξαιρετικά σοβαρό – παιχνίδι που μπορεί να παίξει με τα όρια του σώματος η performance. Θα αναφερθεί τέλος στις αισθητικές του σώματος μέσα από τη μέθοδο της Αbramović.\n\nΠροβολές\n\n12-5 & 6-8 μμ – 1F\n\nSTUDENT BODY: σειρά βίντεο από το αρχείο του Marina Abramović Institute (MAI)\n\nMarina Abramović\n\nLe Lavoir, (1995)\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση των αρχείων της Marina Abramović\n\nΣειρά βίντεο σε τέσσερα μέρη που δημιούργησε η Marina Abramović κατά τη διάρκεια ενός Cleaning the House Workshop με ασκήσεις στο νερό. Κάθε βίντεο ακολουθεί μία άσκηση που ολοκληρώνεται με μία καθημερινή βουτιά σε φυσικό υδάτινο περιβάλλον κατά τη διάρκεια των workshops διάρκειας 3-5 ημερών.\n\nIndependent Performance Group\n\nΦιλμαπότοΜουσείο Van Gogh\n\nΦιλμ από την Illy\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση των αρχείων της Marina Abramović\n\nH ΑνεξάρτητηΟμάδα Performance (Independent Performance Group – IPG) σχηματίστηκεμεταξύ2003-2007. Ιδρύθηκε από τη Marina Abramović και αποτελείτο από μία ομάδα καλλιτεχνών, performance, κυρίως πρώην μαθητών της Abramović, οι οποίοι εξακολούθησαν να δουλεύουν στενά μαζί της ως επαγγελματίες. Η ομάδα κατέστησε ασαφή τα όρια μεταξύ επιμελητή και καλλιτέχνη, μουσείου και οργανισμού τέχνης. Όσο ήταν ενεργή, η ομάδα παρουσίασε διάφορες σειρές από performance και συμμετείχε σε πολυάριθμα workshops. Αυτό το φιλμ προέρχεται από τα αρχεία της IPG και δείχνει μια σειρά έργων από μια έκθεση στο Μουσείο VanGogh και μια συνεργασία με την Illy.\n\nΤετάρτη 20/4\n\nΟμιλίες\n\n6-8 μμ\n\nKira O’Reilly\n\nΗ KiraO’Reilly θα παρουσιάσει την πορεία του έργου της και το πλαίσιο στο οποίο κινείται.Θα συζητήσει για την performance που θα πραγματοποιήσειτο Σάββατο με την Ελληνίδα performerΒασιλική Δήμου, καθώς και για την performance που επιτέλεσε η Βασιλική Δήμου πέρσι στη θέση της KiraO’Reilly στην Αθήνα, στο BIOS, στο πλαίσιο τηςέκθεση ς LoveLettertoaPost(Europe).\n\nΠροβολές\n\n12-6 μμ – 1F\n\nAvalokiteshvara – ταινία για το Δαλάι Λάμα, 1983\n\nΣκηνοθεσία: Marina Abramović\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση των αρχείων της Marina Abramović\n\nΚατά τη διάρκεια της επίσκεψης της Marina Abramović στη Φρανκφούρτη το 1982, σκηνοθέτησε την ταινία Avalokiteshvara, μια ταινία για το μήνυμα ειρήνης του Δαλάι Λάμα. Περιλαμβάνει αποσπάσματα από το δημόσιο λόγο του Δαλάι Λάμα, διδασκαλίες στο Ινστιτούτο Lama Tzong Khapa στην Pomaia της Ιταλίας και μια συνάντηση με έναν από τους γηραιούς της φυλής Χόπι.\n\nΠέμπτη 21/4\n\nΟμιλίες\n\n6-7 μμ – Α\n\nJacopo Godani + Luisa Sancho Escanero\n\nO Jacopo Godani, μαζί με την επί σειρά ετών συνεργάτη του Luisa Sancho Escanero, θα συνομιλήσουν με το κοινό για μια σειρά από θέματα τέχνης, όπως: η έρευνα και η φιλοσοφία του έργου του Godani, η Χορογραφία, ως εννοιολογική και πρακτική διαδικασία, ο Χορός ως άυλη τέχνη, οι αξιοσημείωτες διαφορές και ομοιότητες μεταξύ χορού, χρονολογραφημένης performance και χρονογραφημένων έργων, και πώς αντιδρούν το μυαλό και το σώμα όταν ωθούνται στα άκρα, εγκαταλείποντας παλιά πνευματικά και φυσικά όρια μέσω της καλλιτεχνικής εργασίας.\n\nWorkshops\n\n2-4 μμ – 1F\n\nJacopo Godani\n\nΟ φλογερός δημιουργός, χορογράφος και ερευνητής Jacopo Godani θα ενθαρρύνει Έλληνες καλλιτέχνες με τα δικά τους έργα. Με τη γνώση, το πάθος και τις ειδικές μεθόδους εργασίας του, θα τους συνοδεύσει σε ασκήσεις εστίασης, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλλιτεχνική δημιουργία.\n\nΠροβολές\n\n12-6 μμ – A\n\nIconoclasts –επεισόδιο της Sundance TV, με τη Marina Abramović και τον James Franco, 2012\n\nΣκηνοθεσία: Caroline Suh. Courtesy of Outpost Digital / RadicalMedia\n\nΣτοπρώτοεπεισόδιοτης 6ηςσεζόντηςσειράς “Iconoclasts” της Sundance TV, οαπρόβλεπτος James Franco επισκέπτεταιτηνκαλλιτέχνη Marina Abramović, πουωθείτην performance σταόριάτης.Ενώ τον καλύπτει με φύλλα χρυσού για να τον μετατρέψει σε ένα ζωντανό άγαλμα, οι δυο τους συζητούν για τους δημιουργικούς κινδύνους που καθόρισαν το έργο τους.\n\n12-2 & 4-8 μμ – 1F\n\n8 Lessons (Ντοκιμαντέρ), 2008\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση των αρχείων της Marina Abramović\n\nΤο έργο της Marina Abramović 8 Lessons on Emptiness with a Happy End επικοινωνεί μια βαθιά ανησυχία για την υπερβολή των σύγχρονων αναπαραστάσεων βίας. Το 8 Lessons είναι μια σύνθετη εγκατάσταση βίντεο, η οποία, μαζί με τη σειρά φωτογραφιών που την συνοδεύει, πρέπει να κατανοηθεί ως μια αντίστιξη στις αμέτρητες αγριότητες που αναπαράγονται παντού. Η Marina Abramović χρησιμοποιεί μια παραστατική στρατηγική, για να δημιουργήσει εκ νέου ένα στυλιζαρισμένο ψυχόδραμα για τον πόλεμο, στο οποίο παίζουν παιδιά, με στόχο να οδηγήσει στην πνευματική κάθαρση. Αυτή η ταινία καταγράφει την παραγωγή του συγκεκριμένου έργου τέχνης.\n\nΠαρασκευή 22/4\n\nΟμιλίες\n\n6-8 μμ – 1F\n\nΘάνος Αργυρόπουλος, Serge Le Borgne & Ελίνα Κουντούρη\n\nΟι άνθρωποι που συνέλαβαν την έκθεση As One θα μας μιλήσουν για τις εντυπώσεις τους από την έκβαση του εγχειρήματος, δύο μέρες πριν από το κλείσιμο της έκθεσης.\n\nΠροβολές\n\n12-6 & 8-10 μμ – 1F\n\nMarina Abramović: τηλεοπτικές συνεντεύξεις από τις δεκαετίες του ’80 και του ’90\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση των αρχείων της Marina Abramović\n\nΜία σειρά από τηλεοπτικές συνεντεύξεις της Marina Abramović μεταξύ 1980 και 1990 με θέμα την performance.\n\nΣάββατο 23/4\n\nΟμιλία\n\n2-4 μμ – 1F\n\nSerge Le Borgne\n\nΤο άυλο στην τέχνη\n\nΟ επί σχεδόν 20 χρόνια συνεργάτης της Marina Abramović, πρώην εκπρόσωπός της στην γκαλερί του στο Παρίσι και νυν καλλιτεχνικός διευθυντής του Marina Abramović Institute (MAI), Serge Le Borgne, θα συζητήσει με το κοινό για την έννοια του άυλου, καθώς και για την αντίληψη του άυλου και της performance στην τέχνη.\n\nWorkshop\n\n5-7 μμ – 1F\n\nΟ Serge Le Borgne και η Paula Garcia θα συνομιλήσουν με όλους τους καλλιτέχνες που έκαναν performance intervention στην έκθεση, σε μία συζήτηση ανοιχτή προς το κοινό.\n\nΠροβολές\n\n12:30 & 18:30 μμ – 1F\n\nThe Artist is Present, 2012\n\nΣκηνοθεσία: Matthew Akers\n\nΠαραγωγή: Jeff Dupre, Maro Chermayeff, Francesca von Habsburg\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση της Show of\n\nΗ ταινία παρακολουθεί καθημερινά τη Marina Abramovic κατά τη διάρκεια των τριών μηνών της έκθεσης “The Artist is Present” στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜοΜΑ) της Νέας Υόρκης, ακολουθώντας την όσο κάθεται στο μικρό τραπέζι της στο αίθριο του μουσείου, όπου παρατηρεί σταθερά τα πλήθη των επισκεπτών που κάθονται στην καρέκλα απέναντί της. Το κοινό αποτελεί την ενέργειά της -για την ακρίβεια, τον εραστή της: χρειάζεται το κοινό, λέει ο επικεφαλής επιμελητής του ΜοΜΑ, Klaus Biesenbach, “όπως τον αέρα που αναπνέει”. Ταυτόχρονα, το κοινό την παρατηρεί και εκείνο -και, αναπόφευκτα, πέφτει θύμα της μαγείας της. Όπως παρατηρεί ο κριτικός τέχνης Arthur Danto, η performance “The artist is present” εκπροσωπεί μια εντελώς καινούρια εμπειρία στην ιστορία της τέχνης. “Το κοινό κάθεται μπροστά στα περισσότερα αριστουργήματα για τριάντα δευτερόλεπτα. Αλλά εδώ οι άνθρωποι έρχονται και κάθονται όλη μέρα.”\n\nΚυριακή 24/4\n\nWorkshops\n\n2-5 μμ – 1F\n\nKira O’Reilly\n\nΗ Kira O’Reilly και η Βασιλική Δήμου θα προσκαλέσουν άλλους καλλιτέχνες να εξερευνήσουν, να αποσυναρμολογήσουν και να διαταράξουν την performance μέσα από και με όχημα τα δικά τους σώματα. Θα γίνουν συζητήσεις για την αποτελεσματικότητα και τη ματαιότητα του έργου, του διαμεσολαβητή, του πλαισίου του και εάν αυτές είναι έννοιες που μπορούν να συμπεριληφθούν στη διαδικασία της εκ νέου ανακάλυψης του τι είναι αυτό που κάνει η performance.\n\nΠροβολές\n\n11-12:30 & 5-7 μμ – 1F\n\nAs One Cleaning the House & Performance Interventions material\n\n12:30-2 μμ – 1F\n\nThe Artist is Present, 2012\n\nΣκηνοθεσία: Matthew Akers\n\nΠαραγωγή: Jeff Dupre, Maro Chermayeff, Francesca von Habsburg\n\nΜε την ευγενική παραχώρηση της Show of\n\nΗ ταινία παρακολουθεί καθημερινά τη Marina Abramovic κατά τη διάρκεια των τριών μηνών της έκθεσης “The Artist is Present” στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜοΜΑ) της Νέας Υόρκης, ακολουθώντας την όσο κάθεται στο μικρό τραπέζι της στο αίθριο του μουσείου, όπου παρατηρεί σταθερά τα πλήθη των επισκεπτών που κάθονται στην καρέκλα απέναντί της. Το κοινό αποτελεί την ενέργειά της -για την ακρίβεια, τον εραστή της: χρειάζεται το κοινό, λέει ο επικεφαλής επιμελητής του ΜοΜΑ, Klaus Biesenbach, “όπως τον αέρα που αναπνέει”. Ταυτόχρονα, το κοινό την παρατηρεί και εκείνο -και, αναπόφευκτα, πέφτει θύμα της μαγείας της. Όπως παρατηρεί ο κριτικός τέχνης Arthur Danto, η performance “The artist is present” εκπροσωπεί μια εντελώς καινούρια εμπειρία στην ιστορία της τέχνης. “Το κοινό κάθεται μπροστά στα περισσότερα αριστουργήματα για τριάντα δευτερόλεπτα. Αλλά εδώ οι άνθρωποι έρχονται και κάθονται όλη μέρα.”